loading...
بازاریابی شبکه ای ایرانی
iranmlm بازدید : 343 سه شنبه 04 مهر 1396 نظرات (1)

 

  • چه کسی آغازگر بازاریابی شبکه ای بود و چرا؟

 

بستگی به این دارد که این سوال را از چه کسی بپرسید، چون تاریخ نگاران حرفه ای علاقه اندکی به ثبت این موضوع از خود نشان داده اند. در سال 1999 مجله «سبک زندگی با بازاریابی شبکه ای» تاریخچه ای از سیر فعالیت شرکت AMWAY منتشر کرد. در این تاریخچه از کارل رن بورگ به عنوان پدر نتورک مارکتینگ نام برده شده است. دهه ها قبل، در سال 1915، هنگامی که رن بورگ در چین در سمت عامل فروش برای یک کارخانه کار می کرد، همزمان درباره اثرات رژیم و تغذیه برروی سلامتی نیز تحقیق می کرد. او وقتی به آمریکا برگشت،به تحقیقاتش ادامه داد و در سال 1934 شرکت California Vitamins را تاسیس کرد که فروشنده مکمل های غذایی و معدنی و مولتی ویتامین بود.(در سال 1939 این شرکت به Nutrilite Product تغییر نام داد). رن بورگ به همراه همسایه اش دکتر کاسبری و نیز لی می تینگر، که مدیر فروش یک شرکت بود، در سال 1945 یک طرح بازپرداخت چند سطحی را به این شرکت اضافه کردند و بدین ترتیب بازاریابی شبکه ای پا به عرصه وجود گذاشت.

iranmlm بازدید : 288 پنجشنبه 09 شهریور 1396 نظرات (0)

بازاریابی شبکه ای

هر وقت که ما درباره چيز های موردپسندمان به بقيه اطلاعات مي دهيم، به نوعي بازاریابی شبکه ای انجام مي دهيم. تا حالا شده از دوستانتان یکی از سوالات زیر را بپرسید:

·         پیراهنت را از کجا خریدی؟

·         معمولا از کجا گوشت می گیری؟

·         رستوران خوب سراغ داری؟

·         معلم زبان خوب نمی شناسی؟ موسسه خوب چی؟

·         آرایشگاه کجا رفتی؟ و ....

بر طبق این تعریف حتی اجداد ما هم به صورت ابتدایی با این حرفه آشنایی داشته اند.

 

حالا فرض کنيد که برای اين کاری که داريد انجام مي دهيد(یعنی معرفی مشتری به فروشنده کالا یا خدمات)، به شما حق الزحمه ای هم پرداخت کنند. اين يعنی بازاریابی شبکه ای حرفه ای.

بازاریابی شبکه ای سيستمی است برای توزيع کالا و خدمات توسط شبکه هايی از هزاران فروشنده يا توزيع کننده مستقل. اين توزيع کننده ها از طريق فروختن کالاها و خدمات و همچنين معرفی و حمايت از فروشندگانی ديگر(که عضو سازمان فروش ایشان می شوند) کسب درامد مي کنند.

در حقيقت بازاریابی شبکه ای يک روش جديد توزيع کالاها و يا خدماتی است که از قبل در بازار يا محيط اطراف ما وجود داشته اند. فقط اتفاقی که افتاده اين است که فروشنده آن کالا و يا ارايه کننده آن خدمات، از روش جديدی جهت ارايه همان محصول يا خدمات قبلي خود استفاده مي کند.در حقیقت هر کدام از مشتریان که از کالا ویا خدمات ارایه شده توسط شرکت رضایت دارند می توانند در صورت تمایل مشتریان جدیدی برای استفاده از کالاها و یا خدمات به شرکت ارجاع دهند و از این راه کمیسیون دریافت کنند

....

iranmlm بازدید : 274 جمعه 13 مرداد 1396 نظرات (1)

بازاریابی شبکه ای چیست ؟

بازاريابي شبکه ای در واقع هدف همه شركتهاست(هم شركتهاي داراي بازاريابي شبکه ای و هم شركتهاي فاقد آن). اگر شما شنيديد كه يك شركت با سابقه اعلام كرد " در صورت معرفي يكي از دوستانتان به ما، در خريد بعدي از تخفيف برخوردار شويد" اين همان بازاريابي چند سطحي است . انجمن هاي سلامتي ،‌آژانس املاك، شركتهاي ارتباط تلفني و صنايع بسیار ديگري از اين روش استفاده مي كنند. مشاغل تخصصي ( پزشكان ، دندانپزشكان ، حسابداران ) مرگ و زندگیشان به مشتریاني بستگی دارد كه آنها را به ديگران معرفي مي كنند. تمام اين مشاغل بسادگي تلاش مي كنند تا مشتريان کنونی شان تبليغ و بازاريابي محصولات و خدمات آنها را براي مشتريان بالقوه انجام دهند.

 

شركت های سنتي

در شركت فاقد سيستم بازاريابي شبکه ای ، مدير و نمايندگان فروش بوسيله شركت استخدام مي شوند. اين نوع شركت براي استخدام نمايندگان فروش به دليل كمبود منابع مالي كه شركت بايد بعنوان حقوق پرداخت كند و همچنين تعداد افرادي كه مدير فروش قادر به بكارگيري و پوشش دادن آنهاست دارای محدودیت می باشد. زماني كه مدير فروش بدليل افزايش حجم کارها قادر به اداره امور نباشد ، شركت مجبور به استخدام مدير ديگري در كنار مدير قبلي و يا ارتقاء يكي از نمايندگان فروش به مدير مي شود. اين حالت بازاريابي "چند عرضي " گفته مي شود ، چونكه شركت در مقايسه با حالت چند سطحي تنها بطور افقي توسعه پيدا مي كند در حالي كه در بازاريابي شبکه ای سازمان بصورت عمودي رشد مي كند.

 

iranmlm بازدید : 294 سه شنبه 20 تیر 1396 نظرات (0)

آشنایی با بازاریابی شبکه ای

·         من این پیراهنو خریدم خیلی خوبه تو هم بیا بخر.

·         آقا فلانی رو یادته چقدر خوش اخلاق بود؟ مغازه ش اومده نزدیک خونه هامون بیا از همون خرید کنیم.

·         فیلم .... رو دیدی؟ خیلی قشنگه حتما ببینش.

·         من با تور مسافرتی ... رفتم سفر، خیلی خدماتشون خوب بود اگه خواستی شمارشو بهت میدم.

جملات بالا برایتان آشنا نیست؟ شاید در طول روز چندین بار از دیگران این جملات را شنیده باشید، یا اینکه خودتان آنها را به کار برده باشید. همه افرادی که در اطراف ما هستند به نوعی فروشنده هستند. تمام افرادی که جملات بالا را استفاده می کنند در حال فروش چیزی به دوستشان هستند یکی پیراهن، یکی فیلم و ... همه این افراد بدون اینکه مزدی را دریافت کنند در حال فروشندگی و بازاریابی هستند و صنایعی مثل پوشاک، سینما و گردشگری سود می کنند. حال اگر این صنایع به افراد بالا مزدی را بابت این فروشنگی بپردازند این یعنی بازاریابی!

با توجه به هزینه هایی که در بین سطوح مختلف توزیع کالا مثل عمده فروشی، خرده فروشی، انبارداری و ... صرف می شود، صنایع شیوه فروش خود را به صورت بالا انجام دادند یعنی بازاریابی به وسیله مشتریان راضی. به گونه ای که مشتری کالایی را میخرید و آنرا به دوستان خود معرفی و به ازای میزان فروش کالا، کمیسیون دریافت می کرد. اما این روش مشتریان را ترغیب به بازاریابی نمی کرد، لذا شرکتها و صنایع بازاریابی را در حد زیادی گسترش دادند و روال به صورت زیر شد:

1.      یک کالا را خریداری و از آن استفاده کنید و به دوستان و فامیلهایتان پیشنهاد دهید.

2.      به ازای فروش هر مقدار محصول به دوستانتان کمیسیون دریافت می کنید.

3.      اگر دوستانتان را آموزش دهید تا آنها هم مثل شما بازاریابی کنند و به دوستان خود محصول بفروشند به خاطر آموزش از فروش آنها نیز به شما کمیسیون داده می شود.

4.      اگر مجموعه ای از افراد را رهبری کنید تا آنها هم محصول بفروشند باز هم به شما کمیسیون داده می شود، یعنی به ازای فروش افراد مجموعه شما درصد کمی از فروش آنها به شما داده می شود که در اثر زیاد بودن تعداد این افراد به میزان درآمد بالایی می رسید.

آیا این روش منطقی است؟

 

iranmlm بازدید : 7750 شنبه 03 تیر 1396 نظرات (1)

هشت دليل شکست در بازاريابي شبکه اي - جو فابریگاس

1. جدي نگرفتن کار:


2. شک (Doubt):


3- کساني که براي آموزش ديدن در اين تجارت وقت نميگذارند:


4- فکر ميکنند که اين کار ، راه سريعي براي پولدار شدن است:


5- خيلي ها هستند که تمرکز ندارند:


6- نميدانند که چطور ديگران را پرزنت کنند:


7- آينده را نگاه نميکنند(فقدان آينده نگري):


8- کسي که شکست مي خورد بينش ندارد:

لینک دانلود در ادامه ی مطلب



iranmlm بازدید : 1740 سه شنبه 13 مرداد 1394 نظرات (0)

 

 

چرا به اين بيزينس پيوستم ؟

     

90% از افراد در بیزینسهای جدید در سال اول شکست می خورند و 90% از افراد باقیمانده هم در 4 سال بعد. عجیبه نه ؟ شما هیجان زده وارد می شید و سپس هزاران خرابکاری پیش میاد و هزاران بار می خوای quit کنی. اغلب مردم فقط quit می کنند. برای انجام این کار به یک دلیل کاملاً قوی و محکم نیاز داری. چون فقط به همین دلیل هست که اگر روشتان برای انجام این کار جواب نداد بدنبال روش دیگری می روید. اما اگر شل و ول ( wishy-washy ) باشید، رفتنی ( goner) هستید.

اولین چیز، یافتن why است. یک why خوب میتونه زندگی شمارو نجات بده !

مسئله ای که اکثر افراد دارند اینه که فرد یا افرادی در نزدیکی اونا هستند که نمی توانند موفقیتشون رو ببینند ! بهترین انتخاب شما اینه که با برگزیدن یکwhy خیره کننده و شگفت انگیز از شرّ اونا خلاص شيد. یک why 99.9% (بخونید وایِ 99.9%) انتخاب كنيد که شمارو حفظ کنه ! در برابر چی؟ در برابر برف، بارون، تگرگ، طوفان، سیل، طاعون، انفجارهای هسته ای و در نهایت در برابر انتقادهای یک فرد آشنا !!!

.............. ادامه، در ادامه مطلب

 

iranmlm بازدید : 1490 شنبه 26 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

بسیار خوب، اعتراف می‌کنم. زندگی جادویی دارم. به هر چیزی که دست می‌زنم تبدیل به طلا یا طلای سفید یا Prada می‌شود. سلامت، خوشحال و موفق هستم. بدترین کابوس هر روزم این است که بسیاری از رویاهای مردم به حقیقت می‌پیوندد. همیشه به همین روال نیست. بیش از ٣٠ سال است که زندگیم رو به نابودی است. واقعاً شرایط بدی دارم. بیمار، غمگین، دل شکسته و ناامید شدم. به هر چیزی که دست می‌زنم تبدیل به پهن شتر می‌شود. اگر هر کسی در میان بسیاری از کامیابی‌ها به پیروزی دست یابد، یکی از آنها من بودم.


رندی گیج - کامیابی و خوشبختی

 

بنابراین چه اتفاقی افتاد؟


تنها نکته مهمی که دارای اهمیت زیادی نسبت به چیزهایی دیگری می‌باشد که تاکنون آموخته‌ام این است که: به این باور رسیده‌ام که در ارتباط با هر موردی که در زندگی‌ام اتفاق می‌افتد، چه خوب و چه بد و غیر قابل بیان مسئولیت دارم. در واقع به راستی فکر می‌کنید که کدام یک ترسناک‌تر است.


بدان معنی است که نمی‌توانم همسرم را به خاطر عملکردهای بدم سرزنش کنم، نمی‌‌توانم همه شکست‌های کاریم را به گردن اسپانسرها، شریک کلاهبردار، یا وضعیت اقتصادی بیندازم و نمی‌ توانم نداشتن سلامتی و یا مصیبت‌هایی که از طرف خدا، جهان، تقدیر و شرایط زندگی به وجود می‌آید را ملامت کنم. در حالی که در ابتدا فکر می‌کردیم که کاملاً ترسناک است ... آن نگرشی شد که در نهایت منجر به آزادی من شد. 

زیرا اگر همه آنچه را که در مورد چیزهای بد درست است، پس منطق نشان می‌دهد که آن باید برای چیزهایی خوب هم درست باشد. معنی آن این است که می‌توانم خوشحالی، ثروتمند شدن، و رسیدن به موفقیت را نشان داده و افراد با ارزش را در زندگی به سمت خود جذب کنم. 

آیا شما واقعاً به آن رسیده‌اید؟ آیا برده‌اید که می‌توانید همه چیزهای خوب را نشان داده و در سلامتی، خوشحالی و رفاه زندگی کنید؟

...........

iranmlm بازدید : 1617 جمعه 18 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

رموز موفقیت در بازاریابی شبکه ای

رمز موفقیت شمارۀ 1                   

                                     افسانۀ تکثیر

هر کسی در نتورک مارکتینگ می داند که تکثیر چیست. ایدۀ کلی اش این است که شما دو نفر عضو می گیرید و آنها هم هر کدام دو نفر عضو می گیرند و نفرات جدید هم هر کدام دو نفر و بهمین ترتیب .... این تکثیر است.

بدیهی است که تکثیر، جواب نمی دهد وگرنه باید همگی ما اعضای Amway می بودیم. یعنی بمعنای واقعی کلمه در بیزینس به دنیا می آمدیم؛ پرستاران یک سری برگه های عضویت داشتند تا زمانی که به دنیا آمدیم والدینمان بجای ما آنها را امضا کنند.

در عمل، چیزی بعنوان تکثیر وجود ندارد. افراد متفاوتند. آنها تواناییهای متفاوت، استعدادهای متفاوت و همچنین سطوح متفاوتی از رضایتمندی را نسبت به ترقی و پیشرفت، دارا هستند (یعنی هر کسی را سطح متفاوتی از پیشرفت، ارضاء می کند). در تکثیر، فرض بر این است که همه یکسان هستند و قادرند کارهای یکسانی انجام دهند.


اغلب می شنوم که در نتورک مارکتینگ، مک دونالد را به عنوان نمونۀ بارزی از تکثیر، مثال می زنند. درست است که در هر جای دنیا می توانید یک Big Mac بخرید و تقریباً همان مزۀ Big Mac را می دهد که در محلۀ خودتان خورده اید. احتمالا این هم درست است که خریدار شما در اوهایو همان کالای MLMی را می خرد که خریدار دیگرتان در اونتاریو دریافت می کند. اما این مسئله در مورد افراد، صادق نیست. بین پادویی که بخاطر سه دلار برای شما کار می کند و صاحب یک بیزینس، تفاوتی اساسی وجود دارد. اگرچه هر کدام از آنها وظایف مهمی در سازمان دارند اما فهم آنها از کار و درآمدشان کاملاً متفاوت از یکدیگر است. واضح است که پادو تکثیری از صاحب بیزینس نیست و بالعکس.

 

مابقی در ادامه مطلب ...


iranmlm بازدید : 1039 پنجشنبه 20 فروردین 1394 نظرات (0)

 

1.   بنا به خاصیت این تجارت، رفتار و نگرش هر نتورکر از هر نتورکی، نمایانگرِ چهرۀ کل صنعت چند میلیارددلاری نتورک مارکتینگ است؛ و منفی شدن هر یک نفر، در مراحل قبل، حین و پس از کار، تصوّرِ جامعه را از تمامیت این صنعت، تیره می کند.از این رو توجه به اصول اخلاقی و کاری زیر برای همۀ ما نتورکرها ضروری است:

صداقت، اصلی حیاتی در اخلاق کاری نتورکرهاست؛ و در تمام مراحل کار، جز راست نباید گفت.

تعهد به اهداف، سازمان و شرکت، اصلی درونی است؛ و همۀ ما نتورکرها در هر جایگاهی که هستیم، باید وظایفِ همان جایگاه را صادقانه و مُجدّانه انجام دهیم.لباسِ "برنده برنده"باید بر بدنۀ کاری ما پوشانده شود؛ و چون این کار از آن همه است، همیشه اصل بر سادگی است.حرکت بدون هدف، رفتارِ بی بهره از نگرش مثبت، استراتژی غیر قابل تکثیر و تصمیمِ فاقد تدبیر، مشکل ساز خواهد شد.مهارت نیاز به تکرار و تمرین دارد؛ و مدیریت ارباب مآبانه یا نظامی وار و تقلید کورکورانه، بدون درک علّت یک برنامه، سازمانی استوار نمی سازد.تشنگی برای یادگیری مداوم و جذب اطلاعات مفید و اشتیاق به آموزش مستمر، رکن اصلی پیشرفت است؛ دوستی و همدلی و هیجان کار گروهی را، باید جایگزین روابط کلیشه ای و اداری کنیم.اغلب افراد، به اعتماد مُعرّف وارد این تجارت می شوند؛ ولی همه باید بنا به یقین خود به جوانب کار و برای خود کار کنیم؛ و با قلبمان به این اصل ایمان بیاوریم که در همه جا و همه چیز از خود شروع کنیم.

 

2.  یک فرهنگِ صحیحِ کار در نتورک مارکتینگ، تمامیِ ارزشهایِ والایِ انسانی را با هم به پیش می برد و نتورکرهایی تک بُعدی یا مادّی نگر نمی سازد. تلاش برای کمک به انسانها و تبدیلِ زمین به جایی بهتر برای زیستن، هدفمند شدن در مسیر زندگی، نظم بخشیدن به برنامه ها، تقویت مفهوم تعهد، آموختنِ رموزِ موفقیت، گسترش دایرۀ روابط اجتماعی و تمرین کارِ تیمی، داشتن جایگاهی محکم در جهان بی مرزِ اینترنت، و پردازش اطلاعات به روز شده، و در نهایت درآمدی سرشار، از جمله ثمرات به دست آمده و غیر قابل چشم پوشی در این تجارت است.

 

3.  ...

iranmlm بازدید : 1394 جمعه 15 اسفند 1393 نظرات (0)

در این مقاله، ایده هایی تاپ و بی نظیر در مورد فروش مستقیم ارائه شده است. اگر شما حتی برای یک دوره زمانی کوتاه مدت هم با صنعت فروش مستقیم سر و کار داشته اید، احتمالاً در جستجوی روش هایی هستید که در تجارت تان انقلابی به پا کنید. بنابراین، برای اینکه در این زمینه به شما کمکی شود، چند ایده و پیشنهاد ناب و کم نظیر برایتان داریم:

شماره 1: از طرح میهمانی استفاده کنید. اگر تا به حال از طرح میهمانی استفاده نکرده اید، حتماً در اسرع وقت، آن را به کار گیرید. زیرا با استفاده از این روش می توانید محصولات و فرصت درآمدزایی شرکت تان را در زمانی کوتاه به چندین نفر معرفی کنید. این روش باعث می شود که هوشمندانه کار کنید.

شماره 2: در جستجوی افراد زبده و باهوش باشید. بیایید با هم رو راست باشیم. اگر می خواهید موفق شوید، باید افراد زبده و باهوشی که روحیه کارآفرینی دارند را ثبت نام کنید. همیشه چشمان خود را باز نگه دارید تا بتوانید افرادی که در صنعت فروش یا در تجارت های شخصی خودشان مشغول هستند را ثبت نام کنید. این افراد می توانند مشتریان احتمالی فوق العاده ای باشند.

شماره 3: ...

iranmlm بازدید : 1115 چهارشنبه 13 اسفند 1393 نظرات (0)

 

کسب و کار: وزارت بازرگانی 13 سال پیش بازاریابی شبکه ای را قانونی اعلام کرد و با ابلاغ قوانین و مقررات فعالیت در بازاریابی شبکه ای، مرز بین این فعالیت را با فعالیت های هرمی مشخص کرد. بازاریابی شبکه ای یا «نت ورک مارکتینگ» نوعی شیوه فروش است که یک کمپانی محصولات خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه می فروشد و مشتری ها پس از خرید می توانند برای این محصولات بازاریابی کند و سود ببرند.

بیشتر افراد در برخورد با واژه «بازاریابی شبکه ای» فکر می کنند که بازاریابی شبکه ای یعنی چیزی مثل گلدکوئست، و گلدکوئست هم یعنی بازاریابی شبکه ای! علت این موضوع سابقه دیرینه ای است که ما در فرهنگ شنیداری و عمدتا بدون مطالعه خودداریم. حتما شما هم این را شنیده اید که در زمان هایی نه چندان دور، عمده کالاهایی که برای اولین بار به کشور وارد می شدند و مورد استفاده عموم قرار می گرفتند، به نوعی نام تجاری خود را بین مردم جا می انداختند که انگار تنها کالای تولید شده از آن نوع، فقط همان مارک تجاری بوده است و بس! 

 
مثلا وقتی مردم می خواستند بگویند که یک بخاری خریده اند  می گفتند: یک دئو ترم خریده ام، به دستمال کاغذی می گفتند کلینکس، به پودر لباسشویی
می گفتند تاید، به مایع ظرفشویی می گفتند ریکا ... حال آنکه اینها صرفا نام های تجاری هستند و ده ها مارک تجاری دیگر همزمان همان نوع کالا را تولید و عرضه می کردند. 


این موضوع در موردبازاریابی شبکه ای هم صادق است که البته تاریخچه به وجود آمدن، تکامل تدریجی و توسعه آن به سال ها قبل از به وجود آمدن شرکت هایی مثل گلدکوئست و امثال آن بازمی گردد.

iranmlm بازدید : 770 دوشنبه 11 اسفند 1393 نظرات (0)

بازاریابی شبکه ای چه چیزی نیست ؟

 

بازاریابی شبکه ای ، یک طرح هرمیِ غیر قانونی نیست .

در واقع ، هیچ سازمان هرمی شکلی ذاتاً غیر قانونی یا غیر اخلاقی نیست . هر سازمان توزیع کنندﮤ محصولات یا خدمات ، زمانی که از اندازﮤ خاصی بزرگتر شود ، ناگریز به شکل یک  هرم در می آید ، هرمی با سطوح متعدد که هرچه به سمت پایین می روید ، بزرگتر می شود .

تفویض اختیار ، باعث ایجاد یک هرم چند سطحی می شود . دولت ما نیز یک هرم چند سطحی است . مدارس نیز اینچنین هستند . تمامی بیزینس های موفق ، به علّت توزیع محصولات و خدمات ، نهایتاً شکل یک هرم چند سطحی را به خود می گیرند.

موضوع (( هرم )) از اهمیت بسزایی برخوردار است . دولت ما ، خدمات را به سمت پایین هرم توزیع می کند و ما نیز در عوض ، از پایین و با آراء خود ، به دولت ، قدرت و اختیار می دهیم . شرکت های بازاریابی ، محصولات را به سمت پایین هرم توزیع می کنند و ما نیز از پایین و با پولهایمان به آنها قدرت می دهیم . بنابراین ، هرم ها یک جریان دو سویه را ایجاد می کنند : نخست به سمت پایین ، سپس به سمت بالا . ارزش به سمت پایین هرم و در عوض ، قدرت به سمت بالا جریان می یابد . اگر جریان ارزش به سمت پایین ، متوقف شود ، جریان قدرت نیز ( به شکل آراء و پولها ) به سمت بالا متوقف شده ، سیستم ، متلاشی می شود . نمونه ای از یک طرح هرمیِ غیر قانونی ، طرح پونزی است ؛ یک چرخة گردش پول که بر اساس دزدیدن پول از یکی و پرداختن آن به دیگری است .

iranmlm بازدید : 562 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

بازاریابی شبکه ای در ذهن عموم مردم مفهوم یک شبه ره صد ساله رفتن را به ذهن متبادر می سازد.

شرکت های هرمی غیر قانونی، فروشندگان مختلف و موسسات یک شبه تاسیس شده ای که نامه های انبوه برای فروش کالاهایشان می فرستند، تلاش می کنند خود را در گروه بازاریابان شبکه ای قرار دهند تا با استفاده از این باور مردم، برای خودشان درآمد ایجاد کنند.

بنابراین لازم است تفاوت میان بازاریابی شبکه ای قانونی و مدل های غیر قانونی این تجارت را بدانیم. چرا که حتی میان کارشناسان حقوقی هم درباره این موضوع و مصادیق آن اختلاف نظر وجود دارد.بنابراین قوانین مربوط به بازاریابی شبکه ای بصورت گسترده تفسیر می شوند.

برای شروع به تفاوت اصلی میان شرکت های قانونی و غیرقانونی نگاهی می اندازیم:
تفاوت اصلی در نوع برنامه سوددهی آنهاست. به طور دقیق تر باید ابتدا این سؤال را بپرسید که آیا برنامه سوددهی به خاطر ورود افراد به مجموعه سود می دهد یا به خاطر فروش محصولات و خدمات به مصرف کننده نهایی؟

اگر برمبنای برنامه سوددهی به خاطر ورود افراد سودی به شما تعلق می گیرد، شرکتی که قرار است درآن کار کنید یک شرکت هرمی غیرقانونی است و اگر برنامه سوددهی طوری طراحی شده است که به خاطر فروش محصولات یا خدمات سودی نصیبتان می شود، شرکتی که در آن کار می کنید اولین مرحله این آزمایش را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

iranmlm بازدید : 2690 پنجشنبه 30 بهمن 1393 نظرات (0)
شاید توقعات شما نسبت به دنیایی که در آن زندگی و کار می‌کنید، دست نیافتنی به نظر برسد،

شاید زمان برای شما قدری سریع می‌گذرد،

شاید شما برای مبلغ کمی به سختی کار می‌کنید،

شاید زمان و یا پول کافی در اختیار ندارید،

و یا شاید موضوع دقیقاً برعکس است...

شاید زمان برای شما به کندی می‌گذرد،

و احساس می‌کنید در دنیای کاری خود به سختی درگیر شده‌اید،

شما باید برای کس دیگری کار کنید و تا ابد هم به این کار ادامه دهید،و...

و حالا یک راه نجات وجود دارد.


امروزه افق‌های تجاری جدید و متعددی پیش‌رویتان قرار دارد، البته اگر بدانید کجا باید به دنبالش بگردید. و چیزی که اکنون در دسترس است، دنیای بین‌المللی Network Marketing است.


iranmlm بازدید : 883 چهارشنبه 29 بهمن 1393 نظرات (0)

 بازاریابی شبکه ای چيست؟

اول از همه ، این بیزینس همان چیزی است که از نامش پیداست : شبکه سازی ، بازاریابی و فروش .

 

شبکه سازی

"شبکه سازی" یکی از شعارهای دهة 90 است که در فرهنگ لغات ، اینگونه تعریف شده است : " ساختن نظامی غیر رسمی که از طریق آن ، اشخاصی که دارای علایق و منافع ِ  مشترکی هستند ، در زمینه هایی مثل تبادل اطلاعات یا توسعه ارتباطات شخصی و حرفه ای به یکدیگر کمک می کنند ."

در بازاریابی شبکه ای شما هر دوی اینها را انجام می دهید یعنی : هم به تبادل اطلاعات می پردازید و هم ارتباطات شخصی و حرفه ای خود را گسترش می دهید . هرچند در این بیزینس نظام شبکه ای به شکلی رسمی بنا می شود ، یعنی :

·  از طریق پاداش دادن به شما به سبب تبادل اطلاعاتی که منجر به فروش محصول می شود.

·  از طریق اختیار دادن به شما برای ساختن یک سازمان فروش شبکه ای به کمک ارتباطات شخصی و حرفه ای و همچنین کسب درآمد از طریق تلاش های موفقیت آمیز شبکة همکارانتان .

 

 

 

iranmlm بازدید : 1147 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (0)

تفاوت بازاریابی شبکه ای با شرکت های هرمی

 

 

1.  قانونی بودن کار (روش جدید دولت برای کاهش قیمت ها)

2.  زیر نظر وزارت بازرگانی و اصناف و با هماهنگی وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی

3.  اخذ تعهد مالی و سفته از مدیران شرکت به مبلغ اولیه 000،000،000،5 ریال

4.  مدیران بدون سابقه و حداقل مدرک لیسانس

5.  ثبت نارضایتی در سایت شرکت که مستقیماً با وزارت بازرگانی در رابطه است.

ادامه در ادامه مطلب

 

iranmlm بازدید : 2083 پنجشنبه 30 خرداد 1392 نظرات (0)

دلایل پیوستن افراد به بازاریابی شبکه ای

بازار یابی شبکه ای نیز مانند هر حرفه دیگر میتواند افراد شرور و کلاهبردار را در خود جای دهد و مانند هر کسب و کار دیگرمنجر به ورشکستگی و یا موفقیت شود. در طی 60 سال گذشته از ایجاد این حرفه به شکل امروزی شرکت های بسیاری با این شیوه ی توزیع کالا تاسیس شده اند. شمار زیادی فعالیت خود را در طی 2-3 سال اول متوقف کرده اند وشمار زیادی هم بعد از گذشت سال ها به فعالیت خود ادامه داده اند. تجربه و آمار و ارقام نشان داده است که بعد از ورود بازاریابی شبکه ای به هر کشور شمار زیادی از اقشار مختلف جامعه با سطح تحصیلات گوناگون به این حرفه روی آورده اند. در اینجا لازم است به بررسی دلایل پیوستن افراد به این حرفه پرداخت . کارشناسان معتقدند که بازاریابی شبکه ای بنا به دلایل زیر موجب جذب افراد میشود:


کسب درآمد اضافی :

حتی در کشورهایی که به لحاظ اقتصادی قوی هستند بسیاری از مردم نیازمند درآمد اضافی می باشند. تاد اسمیت، بازاریاب شبکهRexall Show case Internatioanl  که فروشنده انواع محصولات بهداشتی و غذایی است میگوید که : بیشتر مردم به علت بالا بودن هزینه ها ،در پایان ماه چیزی برایشان باقی نمانده که خرج بسیار دیگری از هزینه ها را پرداخت کنند و از آنجا که شغل تمام وقت جوابگوی تمام نیازشان نیست، در کنار آن به کسب و کار پاره وقت می پردازند. بازاریابی شبکه ای به علت پایین بودن ریسک، عدم نیاز به سرمایه گذاری و پتانسیل درآمد بالایش همیشه مورد توجه این دسته از افراد قرار گرفته است.


برای خواندن ادامه مطلب بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.

iranmlm بازدید : 1913 پنجشنبه 30 خرداد 1392 نظرات (0)

نظريه‌ي اشباع در بازاريابي شبكه‌اي
تابان خواجه نصيري

 

در اين مقاله عقيده‌ام را در مورد موضوع «اشباع» در «بازاريابي شبكه‌اي» نوشته‌ام؟ اين سوالي است كه اخيراً در جلساتي كه داشته‌ام از من بسيار پرسيده شده است. قصد دارم در اين مقاله هرچند كوتاه به اين قضيه اشاره كنم و تا آنجا كه امكان داشته باشد، موضوع را براي علاقمندان به اين مدل كسب و كار بازتر كنم.

 در «بازاريابي شبكه‌اي» كه توضيح و خلاصه تعريفي از آن در مقالات قبلي‌ام كه در سايت نيز آرشيو شده، آمده است، موضوعي به صورت يك جور نظريه مطرح است كه به «اشباع» يا (Saturation) معروف است. منظور از اين تئوري اين است كه هنگامي كه افراد براي جذب Downline به Networking يا همان «معاشرت» روي مي‌آورند، در مقطعي از زمان يا مكان، به افرادي برخورد مي‌كنند كه گرچه در ميان افراد بازار هدف مورد نظرشان قرار دارند و از جمله افرادي مستعد و علاقه‌مند شناخته شده‌اند، اما قبلاً جذب يكي از شاخه‌ها شده‌اند و خود در ميان زنجيره‌ي بازاريابي قرار دارند. اين تئوري، با ديدي منفي نسبت به قضيه، معتقد است كه چون بازار «اشباع» مي‌شود، پس فعاليت ديگر فايده‌اي ندارد و كار بازاريابي همين جا متوقف مي‌شود.


برای خواندن ادامه مطلب بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.

iranmlm بازدید : 2247 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

 

 

 

بازاریابی شبکه‌ای یا نتورک مارکتینگ نوعی شیوهٔ فروش است که در آن کمپانی‌ها محصولات خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش می‌رسانند، و مشتریان پس از خرید در صورت تمایل می‌توانند محصولات کمپانی را بازاریابی کنند و سود بگیرند. درآمد در بازاریابی شبکه‌ای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب می‌شود.

برخی از عبارت‌های مرتبط با بازاریابی شبکه‌ای عبارتند از: فروش رابطه ای (Affiliate Marketing)، بازاریابی چند سطحی، ام ال ام، ان ام، شرکت‌های هرمی (Pryramid Schemes)، فروش ارجاعی (Referral Marketing)، شرکت‌های سرمایه گذاری، بازاریابی اثر شبکه ای (Network-Effect Matrketing) و شرکت‌های پونزی.

در بازاریابی شبکه‌ای، بازاریاب ها بصورت تبلیغات کلامی یا تبلیغات چهره به چهره اقدام به فروش محصولات کمپانی می‌کنند. سر و کار فعالان فروش شبکه‌ای با قانون، بدلیل شباهت این نوع از فروش، با شرکت‌های هرمی می‌باشد.

 

تاریخچه

  • ایدهٔ بازاریابی شبکه‌ای از فرمول تصاعد گرفته شد، که در صدهٔ ششم ق. م. توسط فیثاغورس و در صدهٔ سوم ق. م. توسط اقلیدس در کتاب معروف «مقدمات» به جهان معرفی شد.

 

  • جان پل گتی (۱۸۹۲ - ۱۹۷۶)، ثروتمند ترین مرد امریکایی در سال ۱۹۵۷ میلادی بود، و برای اولین بار اعلام کرد که «من ترجیح می‌دهم که از ۱٪ تلاش صد نفر استفاده کنم تا اینکه از ۱۰۰٪ تلاش خودم». این ایده که اهرم زدن نام دارد، امروزه پایه گذار فلسفهٔ بازاریابی شبکه‌ای شده‌است.

 

  • اولین بار، یک شرکت دوچرخه سازی در روسیه از این ایده استفاده کرد و برنامه‌ای ترتیب داد که مشتریان با پرداخت ۱۰ روبل بجای ۵۰ روبل صاحب دوچرخه شوند اگر چهار مشتری دیگر نیز معرفی کنند. ولی فروش کمپانی بسرعت به اشباع رفت. در روسیه به آن شرکت بهمنی و در فرانسه به آن گلولهٔ برفی لقب دادند و صد در صد تقلب و کلاهبرداری تلقی شد. از آن پس، سیاستمداران، اقتصاد دانان و جامعه شناسان زیادی بدنبال پیدا کردن راهی بودند که از این ایده به نفع همه استفاده کنند.

 

  • اولین کمپانی که بطور رسمی فعالیت بازاریابی چند سطحی را در سال ۱۹۳۰ آغاز کرد، کمپانی ویتامین کالیفرنیا بود که نام خود را در سال ۱۹۳۹ به نوترالایت تغییر داد و امروزه محصولات خود را از طریق کمپانی ایم وی بفروش می‌رساند.

 

برای خواندن ادامه مطلب بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.

 

 

اطلاعات کاربری
نظرسنجی
به نظر شما بازاریابی شبکه ای در ایران تا چه حد بشکل صحیح اجرا می شود.
آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 64
  • آی پی امروز : 55
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 183
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 434
  • بازدید ماه : 1,217
  • بازدید سال : 8,035
  • بازدید کلی : 208,224
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه