loading...
بازاریابی شبکه ای ایرانی
iranmlm بازدید : 288 پنجشنبه 09 شهریور 1396 نظرات (0)

بازاریابی شبکه ای

هر وقت که ما درباره چيز های موردپسندمان به بقيه اطلاعات مي دهيم، به نوعي بازاریابی شبکه ای انجام مي دهيم. تا حالا شده از دوستانتان یکی از سوالات زیر را بپرسید:

·         پیراهنت را از کجا خریدی؟

·         معمولا از کجا گوشت می گیری؟

·         رستوران خوب سراغ داری؟

·         معلم زبان خوب نمی شناسی؟ موسسه خوب چی؟

·         آرایشگاه کجا رفتی؟ و ....

بر طبق این تعریف حتی اجداد ما هم به صورت ابتدایی با این حرفه آشنایی داشته اند.

 

حالا فرض کنيد که برای اين کاری که داريد انجام مي دهيد(یعنی معرفی مشتری به فروشنده کالا یا خدمات)، به شما حق الزحمه ای هم پرداخت کنند. اين يعنی بازاریابی شبکه ای حرفه ای.

بازاریابی شبکه ای سيستمی است برای توزيع کالا و خدمات توسط شبکه هايی از هزاران فروشنده يا توزيع کننده مستقل. اين توزيع کننده ها از طريق فروختن کالاها و خدمات و همچنين معرفی و حمايت از فروشندگانی ديگر(که عضو سازمان فروش ایشان می شوند) کسب درامد مي کنند.

در حقيقت بازاریابی شبکه ای يک روش جديد توزيع کالاها و يا خدماتی است که از قبل در بازار يا محيط اطراف ما وجود داشته اند. فقط اتفاقی که افتاده اين است که فروشنده آن کالا و يا ارايه کننده آن خدمات، از روش جديدی جهت ارايه همان محصول يا خدمات قبلي خود استفاده مي کند.در حقیقت هر کدام از مشتریان که از کالا ویا خدمات ارایه شده توسط شرکت رضایت دارند می توانند در صورت تمایل مشتریان جدیدی برای استفاده از کالاها و یا خدمات به شرکت ارجاع دهند و از این راه کمیسیون دریافت کنند

....

iranmlm بازدید : 273 جمعه 13 مرداد 1396 نظرات (1)

بازاریابی شبکه ای چیست ؟

بازاريابي شبکه ای در واقع هدف همه شركتهاست(هم شركتهاي داراي بازاريابي شبکه ای و هم شركتهاي فاقد آن). اگر شما شنيديد كه يك شركت با سابقه اعلام كرد " در صورت معرفي يكي از دوستانتان به ما، در خريد بعدي از تخفيف برخوردار شويد" اين همان بازاريابي چند سطحي است . انجمن هاي سلامتي ،‌آژانس املاك، شركتهاي ارتباط تلفني و صنايع بسیار ديگري از اين روش استفاده مي كنند. مشاغل تخصصي ( پزشكان ، دندانپزشكان ، حسابداران ) مرگ و زندگیشان به مشتریاني بستگی دارد كه آنها را به ديگران معرفي مي كنند. تمام اين مشاغل بسادگي تلاش مي كنند تا مشتريان کنونی شان تبليغ و بازاريابي محصولات و خدمات آنها را براي مشتريان بالقوه انجام دهند.

 

شركت های سنتي

در شركت فاقد سيستم بازاريابي شبکه ای ، مدير و نمايندگان فروش بوسيله شركت استخدام مي شوند. اين نوع شركت براي استخدام نمايندگان فروش به دليل كمبود منابع مالي كه شركت بايد بعنوان حقوق پرداخت كند و همچنين تعداد افرادي كه مدير فروش قادر به بكارگيري و پوشش دادن آنهاست دارای محدودیت می باشد. زماني كه مدير فروش بدليل افزايش حجم کارها قادر به اداره امور نباشد ، شركت مجبور به استخدام مدير ديگري در كنار مدير قبلي و يا ارتقاء يكي از نمايندگان فروش به مدير مي شود. اين حالت بازاريابي "چند عرضي " گفته مي شود ، چونكه شركت در مقايسه با حالت چند سطحي تنها بطور افقي توسعه پيدا مي كند در حالي كه در بازاريابي شبکه ای سازمان بصورت عمودي رشد مي كند.

 

iranmlm بازدید : 293 سه شنبه 20 تیر 1396 نظرات (0)

آشنایی با بازاریابی شبکه ای

·         من این پیراهنو خریدم خیلی خوبه تو هم بیا بخر.

·         آقا فلانی رو یادته چقدر خوش اخلاق بود؟ مغازه ش اومده نزدیک خونه هامون بیا از همون خرید کنیم.

·         فیلم .... رو دیدی؟ خیلی قشنگه حتما ببینش.

·         من با تور مسافرتی ... رفتم سفر، خیلی خدماتشون خوب بود اگه خواستی شمارشو بهت میدم.

جملات بالا برایتان آشنا نیست؟ شاید در طول روز چندین بار از دیگران این جملات را شنیده باشید، یا اینکه خودتان آنها را به کار برده باشید. همه افرادی که در اطراف ما هستند به نوعی فروشنده هستند. تمام افرادی که جملات بالا را استفاده می کنند در حال فروش چیزی به دوستشان هستند یکی پیراهن، یکی فیلم و ... همه این افراد بدون اینکه مزدی را دریافت کنند در حال فروشندگی و بازاریابی هستند و صنایعی مثل پوشاک، سینما و گردشگری سود می کنند. حال اگر این صنایع به افراد بالا مزدی را بابت این فروشنگی بپردازند این یعنی بازاریابی!

با توجه به هزینه هایی که در بین سطوح مختلف توزیع کالا مثل عمده فروشی، خرده فروشی، انبارداری و ... صرف می شود، صنایع شیوه فروش خود را به صورت بالا انجام دادند یعنی بازاریابی به وسیله مشتریان راضی. به گونه ای که مشتری کالایی را میخرید و آنرا به دوستان خود معرفی و به ازای میزان فروش کالا، کمیسیون دریافت می کرد. اما این روش مشتریان را ترغیب به بازاریابی نمی کرد، لذا شرکتها و صنایع بازاریابی را در حد زیادی گسترش دادند و روال به صورت زیر شد:

1.      یک کالا را خریداری و از آن استفاده کنید و به دوستان و فامیلهایتان پیشنهاد دهید.

2.      به ازای فروش هر مقدار محصول به دوستانتان کمیسیون دریافت می کنید.

3.      اگر دوستانتان را آموزش دهید تا آنها هم مثل شما بازاریابی کنند و به دوستان خود محصول بفروشند به خاطر آموزش از فروش آنها نیز به شما کمیسیون داده می شود.

4.      اگر مجموعه ای از افراد را رهبری کنید تا آنها هم محصول بفروشند باز هم به شما کمیسیون داده می شود، یعنی به ازای فروش افراد مجموعه شما درصد کمی از فروش آنها به شما داده می شود که در اثر زیاد بودن تعداد این افراد به میزان درآمد بالایی می رسید.

آیا این روش منطقی است؟

 

iranmlm بازدید : 1115 چهارشنبه 13 اسفند 1393 نظرات (0)

 

کسب و کار: وزارت بازرگانی 13 سال پیش بازاریابی شبکه ای را قانونی اعلام کرد و با ابلاغ قوانین و مقررات فعالیت در بازاریابی شبکه ای، مرز بین این فعالیت را با فعالیت های هرمی مشخص کرد. بازاریابی شبکه ای یا «نت ورک مارکتینگ» نوعی شیوه فروش است که یک کمپانی محصولات خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه می فروشد و مشتری ها پس از خرید می توانند برای این محصولات بازاریابی کند و سود ببرند.

بیشتر افراد در برخورد با واژه «بازاریابی شبکه ای» فکر می کنند که بازاریابی شبکه ای یعنی چیزی مثل گلدکوئست، و گلدکوئست هم یعنی بازاریابی شبکه ای! علت این موضوع سابقه دیرینه ای است که ما در فرهنگ شنیداری و عمدتا بدون مطالعه خودداریم. حتما شما هم این را شنیده اید که در زمان هایی نه چندان دور، عمده کالاهایی که برای اولین بار به کشور وارد می شدند و مورد استفاده عموم قرار می گرفتند، به نوعی نام تجاری خود را بین مردم جا می انداختند که انگار تنها کالای تولید شده از آن نوع، فقط همان مارک تجاری بوده است و بس! 

 
مثلا وقتی مردم می خواستند بگویند که یک بخاری خریده اند  می گفتند: یک دئو ترم خریده ام، به دستمال کاغذی می گفتند کلینکس، به پودر لباسشویی
می گفتند تاید، به مایع ظرفشویی می گفتند ریکا ... حال آنکه اینها صرفا نام های تجاری هستند و ده ها مارک تجاری دیگر همزمان همان نوع کالا را تولید و عرضه می کردند. 


این موضوع در موردبازاریابی شبکه ای هم صادق است که البته تاریخچه به وجود آمدن، تکامل تدریجی و توسعه آن به سال ها قبل از به وجود آمدن شرکت هایی مثل گلدکوئست و امثال آن بازمی گردد.

iranmlm بازدید : 2689 پنجشنبه 30 بهمن 1393 نظرات (0)
شاید توقعات شما نسبت به دنیایی که در آن زندگی و کار می‌کنید، دست نیافتنی به نظر برسد،

شاید زمان برای شما قدری سریع می‌گذرد،

شاید شما برای مبلغ کمی به سختی کار می‌کنید،

شاید زمان و یا پول کافی در اختیار ندارید،

و یا شاید موضوع دقیقاً برعکس است...

شاید زمان برای شما به کندی می‌گذرد،

و احساس می‌کنید در دنیای کاری خود به سختی درگیر شده‌اید،

شما باید برای کس دیگری کار کنید و تا ابد هم به این کار ادامه دهید،و...

و حالا یک راه نجات وجود دارد.


امروزه افق‌های تجاری جدید و متعددی پیش‌رویتان قرار دارد، البته اگر بدانید کجا باید به دنبالش بگردید. و چیزی که اکنون در دسترس است، دنیای بین‌المللی Network Marketing است.


iranmlm بازدید : 882 چهارشنبه 29 بهمن 1393 نظرات (0)

 بازاریابی شبکه ای چيست؟

اول از همه ، این بیزینس همان چیزی است که از نامش پیداست : شبکه سازی ، بازاریابی و فروش .

 

شبکه سازی

"شبکه سازی" یکی از شعارهای دهة 90 است که در فرهنگ لغات ، اینگونه تعریف شده است : " ساختن نظامی غیر رسمی که از طریق آن ، اشخاصی که دارای علایق و منافع ِ  مشترکی هستند ، در زمینه هایی مثل تبادل اطلاعات یا توسعه ارتباطات شخصی و حرفه ای به یکدیگر کمک می کنند ."

در بازاریابی شبکه ای شما هر دوی اینها را انجام می دهید یعنی : هم به تبادل اطلاعات می پردازید و هم ارتباطات شخصی و حرفه ای خود را گسترش می دهید . هرچند در این بیزینس نظام شبکه ای به شکلی رسمی بنا می شود ، یعنی :

·  از طریق پاداش دادن به شما به سبب تبادل اطلاعاتی که منجر به فروش محصول می شود.

·  از طریق اختیار دادن به شما برای ساختن یک سازمان فروش شبکه ای به کمک ارتباطات شخصی و حرفه ای و همچنین کسب درآمد از طریق تلاش های موفقیت آمیز شبکة همکارانتان .

 

 

 

اطلاعات کاربری
نظرسنجی
به نظر شما بازاریابی شبکه ای در ایران تا چه حد بشکل صحیح اجرا می شود.
آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 64
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 131
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 382
  • بازدید ماه : 1,165
  • بازدید سال : 7,983
  • بازدید کلی : 208,172
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه