loading...
بازاریابی شبکه ای ایرانی
iranmlm بازدید : 294 سه شنبه 20 تیر 1396 نظرات (0)

آشنایی با بازاریابی شبکه ای

·         من این پیراهنو خریدم خیلی خوبه تو هم بیا بخر.

·         آقا فلانی رو یادته چقدر خوش اخلاق بود؟ مغازه ش اومده نزدیک خونه هامون بیا از همون خرید کنیم.

·         فیلم .... رو دیدی؟ خیلی قشنگه حتما ببینش.

·         من با تور مسافرتی ... رفتم سفر، خیلی خدماتشون خوب بود اگه خواستی شمارشو بهت میدم.

جملات بالا برایتان آشنا نیست؟ شاید در طول روز چندین بار از دیگران این جملات را شنیده باشید، یا اینکه خودتان آنها را به کار برده باشید. همه افرادی که در اطراف ما هستند به نوعی فروشنده هستند. تمام افرادی که جملات بالا را استفاده می کنند در حال فروش چیزی به دوستشان هستند یکی پیراهن، یکی فیلم و ... همه این افراد بدون اینکه مزدی را دریافت کنند در حال فروشندگی و بازاریابی هستند و صنایعی مثل پوشاک، سینما و گردشگری سود می کنند. حال اگر این صنایع به افراد بالا مزدی را بابت این فروشنگی بپردازند این یعنی بازاریابی!

با توجه به هزینه هایی که در بین سطوح مختلف توزیع کالا مثل عمده فروشی، خرده فروشی، انبارداری و ... صرف می شود، صنایع شیوه فروش خود را به صورت بالا انجام دادند یعنی بازاریابی به وسیله مشتریان راضی. به گونه ای که مشتری کالایی را میخرید و آنرا به دوستان خود معرفی و به ازای میزان فروش کالا، کمیسیون دریافت می کرد. اما این روش مشتریان را ترغیب به بازاریابی نمی کرد، لذا شرکتها و صنایع بازاریابی را در حد زیادی گسترش دادند و روال به صورت زیر شد:

1.      یک کالا را خریداری و از آن استفاده کنید و به دوستان و فامیلهایتان پیشنهاد دهید.

2.      به ازای فروش هر مقدار محصول به دوستانتان کمیسیون دریافت می کنید.

3.      اگر دوستانتان را آموزش دهید تا آنها هم مثل شما بازاریابی کنند و به دوستان خود محصول بفروشند به خاطر آموزش از فروش آنها نیز به شما کمیسیون داده می شود.

4.      اگر مجموعه ای از افراد را رهبری کنید تا آنها هم محصول بفروشند باز هم به شما کمیسیون داده می شود، یعنی به ازای فروش افراد مجموعه شما درصد کمی از فروش آنها به شما داده می شود که در اثر زیاد بودن تعداد این افراد به میزان درآمد بالایی می رسید.

آیا این روش منطقی است؟

 

iranmlm بازدید : 1115 چهارشنبه 13 اسفند 1393 نظرات (0)

 

کسب و کار: وزارت بازرگانی 13 سال پیش بازاریابی شبکه ای را قانونی اعلام کرد و با ابلاغ قوانین و مقررات فعالیت در بازاریابی شبکه ای، مرز بین این فعالیت را با فعالیت های هرمی مشخص کرد. بازاریابی شبکه ای یا «نت ورک مارکتینگ» نوعی شیوه فروش است که یک کمپانی محصولات خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه می فروشد و مشتری ها پس از خرید می توانند برای این محصولات بازاریابی کند و سود ببرند.

بیشتر افراد در برخورد با واژه «بازاریابی شبکه ای» فکر می کنند که بازاریابی شبکه ای یعنی چیزی مثل گلدکوئست، و گلدکوئست هم یعنی بازاریابی شبکه ای! علت این موضوع سابقه دیرینه ای است که ما در فرهنگ شنیداری و عمدتا بدون مطالعه خودداریم. حتما شما هم این را شنیده اید که در زمان هایی نه چندان دور، عمده کالاهایی که برای اولین بار به کشور وارد می شدند و مورد استفاده عموم قرار می گرفتند، به نوعی نام تجاری خود را بین مردم جا می انداختند که انگار تنها کالای تولید شده از آن نوع، فقط همان مارک تجاری بوده است و بس! 

 
مثلا وقتی مردم می خواستند بگویند که یک بخاری خریده اند  می گفتند: یک دئو ترم خریده ام، به دستمال کاغذی می گفتند کلینکس، به پودر لباسشویی
می گفتند تاید، به مایع ظرفشویی می گفتند ریکا ... حال آنکه اینها صرفا نام های تجاری هستند و ده ها مارک تجاری دیگر همزمان همان نوع کالا را تولید و عرضه می کردند. 


این موضوع در موردبازاریابی شبکه ای هم صادق است که البته تاریخچه به وجود آمدن، تکامل تدریجی و توسعه آن به سال ها قبل از به وجود آمدن شرکت هایی مثل گلدکوئست و امثال آن بازمی گردد.

iranmlm بازدید : 770 دوشنبه 11 اسفند 1393 نظرات (0)

بازاریابی شبکه ای چه چیزی نیست ؟

 

بازاریابی شبکه ای ، یک طرح هرمیِ غیر قانونی نیست .

در واقع ، هیچ سازمان هرمی شکلی ذاتاً غیر قانونی یا غیر اخلاقی نیست . هر سازمان توزیع کنندﮤ محصولات یا خدمات ، زمانی که از اندازﮤ خاصی بزرگتر شود ، ناگریز به شکل یک  هرم در می آید ، هرمی با سطوح متعدد که هرچه به سمت پایین می روید ، بزرگتر می شود .

تفویض اختیار ، باعث ایجاد یک هرم چند سطحی می شود . دولت ما نیز یک هرم چند سطحی است . مدارس نیز اینچنین هستند . تمامی بیزینس های موفق ، به علّت توزیع محصولات و خدمات ، نهایتاً شکل یک هرم چند سطحی را به خود می گیرند.

موضوع (( هرم )) از اهمیت بسزایی برخوردار است . دولت ما ، خدمات را به سمت پایین هرم توزیع می کند و ما نیز در عوض ، از پایین و با آراء خود ، به دولت ، قدرت و اختیار می دهیم . شرکت های بازاریابی ، محصولات را به سمت پایین هرم توزیع می کنند و ما نیز از پایین و با پولهایمان به آنها قدرت می دهیم . بنابراین ، هرم ها یک جریان دو سویه را ایجاد می کنند : نخست به سمت پایین ، سپس به سمت بالا . ارزش به سمت پایین هرم و در عوض ، قدرت به سمت بالا جریان می یابد . اگر جریان ارزش به سمت پایین ، متوقف شود ، جریان قدرت نیز ( به شکل آراء و پولها ) به سمت بالا متوقف شده ، سیستم ، متلاشی می شود . نمونه ای از یک طرح هرمیِ غیر قانونی ، طرح پونزی است ؛ یک چرخة گردش پول که بر اساس دزدیدن پول از یکی و پرداختن آن به دیگری است .

iranmlm بازدید : 562 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (0)

بازاریابی شبکه ای در ذهن عموم مردم مفهوم یک شبه ره صد ساله رفتن را به ذهن متبادر می سازد.

شرکت های هرمی غیر قانونی، فروشندگان مختلف و موسسات یک شبه تاسیس شده ای که نامه های انبوه برای فروش کالاهایشان می فرستند، تلاش می کنند خود را در گروه بازاریابان شبکه ای قرار دهند تا با استفاده از این باور مردم، برای خودشان درآمد ایجاد کنند.

بنابراین لازم است تفاوت میان بازاریابی شبکه ای قانونی و مدل های غیر قانونی این تجارت را بدانیم. چرا که حتی میان کارشناسان حقوقی هم درباره این موضوع و مصادیق آن اختلاف نظر وجود دارد.بنابراین قوانین مربوط به بازاریابی شبکه ای بصورت گسترده تفسیر می شوند.

برای شروع به تفاوت اصلی میان شرکت های قانونی و غیرقانونی نگاهی می اندازیم:
تفاوت اصلی در نوع برنامه سوددهی آنهاست. به طور دقیق تر باید ابتدا این سؤال را بپرسید که آیا برنامه سوددهی به خاطر ورود افراد به مجموعه سود می دهد یا به خاطر فروش محصولات و خدمات به مصرف کننده نهایی؟

اگر برمبنای برنامه سوددهی به خاطر ورود افراد سودی به شما تعلق می گیرد، شرکتی که قرار است درآن کار کنید یک شرکت هرمی غیرقانونی است و اگر برنامه سوددهی طوری طراحی شده است که به خاطر فروش محصولات یا خدمات سودی نصیبتان می شود، شرکتی که در آن کار می کنید اولین مرحله این آزمایش را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

iranmlm بازدید : 1147 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (0)

تفاوت بازاریابی شبکه ای با شرکت های هرمی

 

 

1.  قانونی بودن کار (روش جدید دولت برای کاهش قیمت ها)

2.  زیر نظر وزارت بازرگانی و اصناف و با هماهنگی وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی

3.  اخذ تعهد مالی و سفته از مدیران شرکت به مبلغ اولیه 000،000،000،5 ریال

4.  مدیران بدون سابقه و حداقل مدرک لیسانس

5.  ثبت نارضایتی در سایت شرکت که مستقیماً با وزارت بازرگانی در رابطه است.

ادامه در ادامه مطلب

 

اطلاعات کاربری
نظرسنجی
به نظر شما بازاریابی شبکه ای در ایران تا چه حد بشکل صحیح اجرا می شود.
آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 64
  • آی پی امروز : 55
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 181
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 432
  • بازدید ماه : 1,215
  • بازدید سال : 8,033
  • بازدید کلی : 208,222
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه